Building the brand

Screenshot Nu.nl d.d. 19 januari 2021

Vooropgesteld; het spreekwoord ‘bezie jezelf‘ is mij absoluut bekend. Kijk eerst naar jezelf, voordat je kritiek op een ander uit. Toch wil ik via deze weg even van de gelegenheid gebruik maken om wat frustratie van me af te schrijven. Ik zal er in mijn betoog op letten dat ik me niet schuldig zal maken aan kritiek op een specifiek iets of iemand.

Op de homepage van mijn website staat duidelijk mijn filosofie omschreven. Samengevat komt het er op neer dat ik door middel van het doen van diverse sportieve (en extreme) uitdagingen mensen wil motiveren, inspireren en bovenal ook geld op wil halen voor diverse goede doelen. Ik wil laten zien dat niets onmogelijk is, mits je er maar voor gaat. Sporten is gezond, zowel op fysiek als mentaal vlak. Zeker nu met alle ellende rondom corona is het gewoon belangrijk dat je fit en gezond bent. Daarnaast wordt steeds meer duidelijk dat er ook een mentale aanslag wordt gepleegd op ons allen. Sport en beweging zie ik dan ook zeker als middel om deze crisis goed door te komen. Dit is mijn boodschap, dit draag ik graag uit naar jullie.

Hoe groter mijn bereik, hoe meer mensen kennis nemen van mijn boodschap. En hoe groter mijn bereik, des te makkelijker is het op partners en sponsors te vinden die mij kunnen helpen bij mijn avonturen. Deze potentiële partners en sponsors haken in de praktijk echter vaak af omdat ik bijvoorbeeld niet zo veel volgers heb. Enerzijds begrijpelijk natuurlijk! Zaken zijn zaken en een bedrijf is er net als ik bij gebaat als hun bereik zo groot en optimaal als mogelijk is. Daar wil ik best in meegaan. Tot zover ook geen rancune.

Maar als ik dan weer in het nieuws lees dat er iemand is die zijn volgers koopt en daarmee mensen gewoon keihard in de zeik neemt, ben ik het even kwijt. Vooropgesteld; iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij doet. Het is alleen zo jammer dat je dan bewust mensen misleidt en dingen mooier maakt dan ze zijn. Het is helemaal jammer dat sponsors wel met dit soort partijen in zee gaan en mensen die de steun en support echt kunnen gebruiken regelmatig bot moeten vangen. Ik gun iedereen zijn succes, maar dan wel op basis van hard werken en eerlijkheid.

Ik besef tegelijkertijd dat ik er geen invloed op kan uitoefenen verder. Ik focus me dan ook vooral op wat ik wel kan doen; building the brand. Toffe dingen blijven doen, mensen blijven inspireren en motiveren en vooral mensen helpen. Hopelijk volgt het gewenste ‘sneeuwbal-effect’ dan vanzelf. Shit like this is my rocketfuel 🚀🔥!! Stay tuned, want er komen gave dingen aan!

“When you keep it real with yourself, you have no choice but to keep it real with others!!”

Sebastiaan.

3 thoughts on “Building the brand

  1. Je hebt helemaal gelijk Sebastiaan, bijzonder frustrerend dat sponsorgeld verkeerd terechtkomt en niet bij hen die het echt verdienen en nodig hebben (Damian!)
    Je bent goed bezig kerel, hou vol en je zal beloond worden. Jij kunt jezelf altijd in de spiegel aankijken en stellen dat je een hart van goud hebt!

  2. Co-sign. Kijk van die “nepperts”, daar heeft niemand wat aan. Als je dat als bedrijf niet ziet is dat toch meer het probleem van dat bedrijf. Soort zoekt soort zeg maar. En dan is er tegenwoordig nog het maatschappelijk ondernemen (volgens mij belastingvoordeel maar jij heb insite information). Dat is bedoelt voor mensen, clubs e.d. zoals jij. Wees trots op wat je bereikt heb. Uiteindelijk komt dat neppe aan het licht zoals nu bij deze slappeling.
    Be real. Be Bas.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *